In Europa Jak Podróże Polska Porady Świat

Moje sposoby jak szukać okazji na wyjazd w wersji CHEAP

Dziś chciałabym się z Wami podzielić tym co lubię robić najbardziej i co sprawia mi wielką frajdę
i jeżeli miałabym czas to mogłabym spędzać na takim zajęciu cały dzień! Nie mam jednak tyle wolnego czasu (chyba na szczęście), ale może ktoś z Was jest takim szczęśliwcem i podzieli moją pasję. ;) Jak myślicie? Co mam na myśli?
"Oprócz błękitnego nieba, nic mi dzisiaj nie potrzeba..." 💖


Nie będę Was już trzymać dłużej w niepewności i powiem, że chodzi organizację zamieszania, tj. pisanie sms średnio co drugi dzień do mojego męża, o treści zbliżonej do tej: "KOCHANIE!MEKSYK NA 10 DNI ZA 280 EUR/OS Z KOLONI OD 22.02 DO 04.03! JEDZIEMY?", albo do tej: "KOCHANIE!LOT NA MALEDIWY BEZPOŚREDNIO NA 10 DNI Z FRANKFURTU ZA 325 EUR/OS!!! NIE WYBACZĘ CI JAK NIE POJEDZIEMY!" (nie pojechaliśmy, a wybaczyć musiałam...). Przepraszam za duże litery, ale chciałabym pokazać Wam poziom mojej euforii podczas pisania takiego sms. ;) Mogłabym tak codziennie. Liczę na pozytywną odpowiedź prawie jak na wygraną w Lotto. :) Nie wiem kto ma gorzej - ja czy Krzysztof? Rzeczywistość jest taka, że pracując na etacie raczej się nie dostaje urlopu z dnia na dzień. I ja oczywiście jestem tego świadoma jednak nie mogę się powstrzymać. Mój głos rozsądku (czytaj mąż) potrafi mnie skutecznie sprowadzić na ziemię. I całe szczęście (powiedzmy :]) bo równowaga w związku musi być. Ja jestem ta "krejzolka", ale nie Pinky, jak mówi K. (z tej bajki Pinky i Mózg. 😂 Oglądał ktoś?). No ale wracając do tematu... Pewnie domyślacie, że moją pasją jest wyszukiwanie okazji podróżniczych i planowanie podróży. To właśnie ja stoję za naszymi wszystkimi wyjazdami (oprócz tego mam jeszcze na głowie pranie, sprzątanie, gotowanie, płacenie rachunków, wymianę przepalonych żarówek... ;] Ale nie! Wcale nie narzekam!;]).  Chciałabym Wam powiedzieć, że można trafić na wycieczkę w bardzo dobrej cenie, lub samodzielnie zorganizować wyjazd w miejsce, które wydaje nam się nieosiągalne. Robiąc rozeznanie okazuje się, że na drugim końcu świata, wcale nie musi oznaczać, że trzeba wydać krocie. I zaczynamy marzyć... Ja marzę o tylu miejscach, że czasem mi  się śnią po nocach. :)
Przygotowałam dla Was listę stron, które odwiedzam prawie codziennie, w podziale na kategorie.

Zacznę od:
1. LOTY, PRZEJAZDY - często najwyższym kosztem jest właśnie przelot. Ale od czego są promocje, oferty last minute, czy error fare (czyli błąd taryfowy). Jeżeli widzimy, że cena jest niska - nie ma się co zastanawiać tylko brać, bo okazje schodzą bardzo szybko. 
 fly4free.pl - uwielbiam ten portal!!! Za to, że są tam relacje z podróży, można znaleźć super okazje lotnicze, informacje o aktualnych promocjach u różnych przewoźników, za to, że można powymieniać się doświadczeniami, poszukać informacji i je zamieścić. To taka moja Biblia podróżnicza :) 
fly4free.com - zagraniczna wersja fly4free.pl. Nie ma forum, ale za to można sobie wybrać kontynent z jakiego podróżujemy i pokazują nam się odpowiednie promocje. Bardzo przydatne, jeżeli mamy już zabookowane bilety np. do Azji i szukamy promocji lotów w tamtym rejonie. 
FLIPO - możemy znaleźć oferty tanich lotów w różne destynacje (nawet tzw. loty open jaw - czyli z wylotem z jednego miasta powrotem do innego). Jeżeli dana oferta na zainteresowała, możemy wybrać takie daty podróży jakie nam będą odpowiadały (albo dostosować się do tych, które pozostały do wyboru).
skyscanner.pl - ja używam jej do wyszukiwania lotów. Najlepszą funkcją jest to, że nie trzeba wpisywać konkretnie miejsca wylotu i miejsca docelowego - wystarczy wpisać państwo wylotu a w miejscu docelowym - nic ( i domyślnie ustawi się "wszędzie") i możemy sprawdzać gdzie można najtaniej polecieć z danego państwa. Tak samo jest z datą, nie musimy jej deklarować. Ba! Możemy nawet zaznaczyć, że chcemy, żeby pokazało nam NAJTAŃSZY miesiąc. Jeżeli nie jesteśmy ograniczeni czasowo to super opcja na dopasowanie pod siebie. :) Dzięki temu możecie upolować naprawdę tanie bilety.

Bardzo lubię również patrzeć na oferty przelotów czarterowych, szczególnie oferty last minute. Lubię takie loty ze względu na to, że (najczęściej) są bezpośrednie, a to akurat mocno skraca czas podróży, co przy wyjazdach z dzieckiem jest istotne. Nie jest to co prawda klasa Qatar czy Singapur Airlines, ale ceny powinny przekonywać. No i czartery odkryłam właśnie dzięki fly4free! 
Oferty sprawdzam tutaj:

Zaglądam jeszcze na inne wyszukiwarki:

Jest ich jeszcze więcej, ale myślę, że na początek tyle wystarczy. :)

zdjęcie z Wikipedii

2. NOCLEGI - jest niezliczona ilość portali oferujących wyszukiwanie noclegów. Szukając noclegu na jednym portalu może okazać się, że jego oferta nie jest najtańsza, dlatego warto korzystać z porównywarek, które pokazują oferty z różnych portali rezerwacyjnych. Ja osobiście najczęściej korzystam z następujących stron:
Booking.com - chyba najpopularniejsza ze wszystkich :)
Hotels.com - jak się zarejestrujecie to będziecie uczestniczyć w programie lojalnościowym, polegającym na tym, że jak uzbieracie 10 noclegów zarezerwowanych przez ten portal to kolejny
(11 nocleg) jest gratis.
Travel Republic - ostatnio odkryte przeze mnie przy okazji pobytu w Rzymie. Pokazuje oferty wg ceny i ilości gwiazdek, oraz wyżywienia. Ma wiele filtrów i jest z czego wybierać.
TRIVAGO - to chyba jedna z najpopularniejszych porównywarek ofert noclegowych.
AIRBNB - znakomita alternatywa dla hoteli i hosteli. Wynajęcie mieszkania/pokoju od właściciela po cenie niższej niż oferują hotele (z reguły). No i można trafić na perełki, w postaci apartamentu w pierwszej linii brzegowej z tarasem i widokiem na morze... Ach! Marzenie... :) No i tutaj też jest program lojalnościowy, gdzie za rejestrację i za polecenia otrzymuje się kasę (jeżeli ktoś się zarejestruje z Twojego polecenia to dostajesz odpowiednią zniżkę).

Warto też zajrzeć:
Agoda
Hostelcombined

Jeżeli interesuje Was konkretny, wybrany hotel a okazuje się, że nie ma miejsc przy wyszukaniu za pośrednictwem jednego portalu, sprawdźcie w porównywarce lub na innych znanych wam stronach.  Może okazać się, że na inne stronie są wolne pokoje. Zawsze też można się skontaktować bezpośrednio z miejscem, które nas interesuje i również się może okazać, że jest możliwość zakwaterowania. 
Warto również szukać i sprawdzać opinie na forach (dobrym portalem jest np. TRIPADVISOR)


:)

3. OFERTY ŁĄCZONE
Można je znaleźć na fly4free (zarówno polskiej wersji jak i zagranicznej), ale są też inne bardzo wartościowe portale, bez których ja nie mogłabym się obejść!
Wakacyjni Piraci - znajdziecie tu zarówno loty, hotele, wycieczki DYI (zrób to sam), promocje wycieczek lat minute - wszystko czego dusza zapragnie! :) UWIELBIAM!!! Ponadto są różne wersje językowe (należy zmienić na górze strony pod opcją logowania i będą się nam pokazywały oferty z danego kraju).
Urlaubsguru - niemiecki odpowiednik naszego niefunkcjonującego już holidayguru. Tutaj akurat są przedstawiane oferty z Niemiec, ale pamiętajcie, że podobnie jak przy Wakacyjnych Piratach, tutaj też są różne wersje w zależności od kraju. To właśnie tutaj widziałam ostatnio loty na Malediwy za 325 eur/os! 😭 Ale co tam! Co się odwlecze to nie uciecze. 

Warte odwiedzenia są też portale, które oferują pakiety hotelowe. :) 
Można znaleźć fajny hotel z wyżywieniem w cenie! 
Travellist
Triverna



Mogłabym jeszcze pisać i pisać... 

Mam nadzieję, że podpowiedziałam Wam co nieco i że choć jedna z moich podpowiedzi przyczyni się do Waszego wyjazdu na samodzielnie zorganizowaną wycieczkę w wersji CHEAP! ;) 
Czyż nie jesteśmy najbardziej dumni z tego co sami zrobiliśmy? 

Pamiętajcie, że jestem otwarta na sugestie i uwagi i jeżeli macie coś do dodania to czekam na komentarze! 






Podobne wpisy

8 komentarze:

  1. Z dobrych rad i podpowiedzi jak zorganizować fajny wypad warto skorzystać wertować portale,pakować się i jechać .Wspaniała rzecz

    OdpowiedzUsuń
  2. Racja! Samodzielnie zorganizowana podróż daje niesamowite poczucie satysfakcji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobre zestawienie! My zawsze porównujemy ceny noclegów pomiędzy portalami, sprawdzamy też na oficjalnej stronie danego miejsca. Różnice potrafią być naprawdę ogromne! Czasem do 1/3 ceny! Czasem wybierając jakieś Państwo warto sprawdzić czy nie mają jakiegoś swojego miejscowego portalu. My tak szukaliśmy noclegów m.in. w Chorwacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My w Chorwacji nie szukaliśmy przez żadne portale tylko na miejscu ;) Tak! Pojechaliśmy w ciemno! :) To też historia która pojawi się na blogu. :)

      Usuń
  4. Kochana, Malediwy są przereklamowane ;)
    Rzeczywiście najdroższy najczęściej okazuje się lot, zwłaszcza jak chcemy jechać gdzieś dalej... Dzięki Ci za zebranie tych wszystkich przydatnych informacji. Właśnie planuję wakacje, na pewno się przydadzą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj! Przereklamowane! Ale jak ja bym chciała je odwiedzić... :)

      Usuń
  5. Bardzo się cieszę, że popełniłaś taki wpis! Ja nie należę do starych podróżujących wyjadaczy i poszukiwanie najtańszego lotu, wcale nie jest dla mnie takie łatwe. Jak przyszło mi do kupowania biletów na południe Włoch, to rwałam włos z głowy! Bo jak data nie pasowała, to miejsce docelowe, albo było milion przesiadek i x godzin oczekiwania na lotnisku, albo cena z kosmosu. Że też wcześniej nie miałam takich info w pigułce <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza :) Jeżeli posiadasz bloga chętnię do Ciebie zajrzę, a jeżeli spodobał Ci się mój blog będę wdzięczna za obserwację! :)